4- 5 mei

6 juni 2017 - Sydney, Australië

4 mei, we gaan een dag je toeren rond Dubbo. We gaan op zoek naar de Rock Grooves, iets met Aboriginals. Rijden helemaal verkeerd, kilometers om, zoveel verhardde wegen zijn er nu ook weer niet. Als we ze eindelijk gevonden hebben zijn het groeven in rotsen waar de Aboriginals hun bijlen slepen.
Brievenbussen, daar weten ze ook raad mee. Hier een mooi voorbeeld.
DSCN7378                           DSCN7368
Omdat we aan de andere kant van Dubbo weer terug kwamen zagen we het terrein van de Flying Doctors liggen. Toch even gaan kijken. Het was er rustig en zodoende kregen we een privé rondleiding. Ze doen er goed werk.
DSCN7400
Bruggen zien we ook in alle soorten en maten en... kleuren. In Dubbo is dit viaduct helemaal beschilderd met Aboriginal-tekeningen en mooie stalen bruggen vind je er ook.
DSCN7422      DSCN7416
's avonds werden bij de buren in hun offroad caravan uitgenodigd om te komen eten en drinken. Volgens mij was ik de enige nog nuchtere.
​Offroad camper en caravans zijn prachtig om te zien. Ze staan hoog op de wielen, hebben er flinke banden op liggen en zien er veel steviger uit als onze. Ze worden ook getrokken door waanzinnig grote auto's, 6 en 8 cilinders enz.
DSCN7357    DSCN7440   DSCN7358    DSCN7067

​5 mei, van Dubbo naar Cobar, we gaan richting de Outback dus naar het westen. Het landschap wordt nog droger maar als we later in Cobar aankomen horen we dat de echte Outback nog veel verder weg is. Het wordt hier wel weer wat warmer.We komen door graangebied met veel overslag gebouwen.
DSCN7441      DSCN7445
DSCN7447     DSCN7463
​Iedere keer ontdekken we ook weer andere vogels in aparte kleuren en vormen.
Nog een paar mooie foto's van hotels in de dorpen.
DSCN7443    DSCN7465

1. Hilde:
    6 juni 2017
    Die aboriginaltekeningen zijn veel mooier dan de graffiti van bij ons hé.
  2. Bieke:
    6 juni 2017
    De foto van die brug over de rivier is prachtig!
    En de aboriginal tekeningen zijn echte kunstwerken, zou een leuke opdracht zijn om ons daarop te inspireren voor een nieuw werk of zo...
  3. Marijke van Alphen:
    7 juni 2017
    Wahw, wat een tocht en wat een hoop indrukken. Dat wordt een heel dit reisboek!
    Mooie foto's en heel leuk om drie reisverhalen achter elkaar te lezen.
    Wat een kleurrijke steunpilaren, prachtig! Waren jullie al eens in het Aboriginal Museum in Utrecht? Heel interessant om de symboliek en de expressie te leren duiden.
    Zijn jullie al weer gewend thuis?
  4. Peggy:
    13 juni 2017
    Prachtige natuur en dingen hebben jullie gezien zeg! Enne.... maar goed dat Geert deze keer niet hoefde te blazen... ;)