1- 3 mei

6 juni 2017 - Sydney, Australië

1 Mei, dag van de arbeid. We zijn in Texas en alles is gesloten. Dat wordt dus een rustig dagje, lekker luieren in de zon.
2 Mei, we gaan weer verder naar het zuiden, ons doel is uiteindelijk Melbourne. Maar nog niet vandaag. 2 Km. buiten Texas rijden we Queensland weer uit en New South Wales weer in. Dit wordt een dagje met heel veel indrukken maar dat weten we op dit moment nog niet. We zien vreemde vogels, prachtige wolken, mooie bergen en graslanden, mooie huizen en donkere luchten. Als 1e staat bij ons langs een camper van een pastoor, de vreemde vogel, hij trekt zo rond.  Pastor Doug.DSCN7279    DSCN7281   DSCN7319
Mooie wolken zien we de hele dag in alle vormen en kleuren zoals ook mooie huizen

DSCN7271    DSCN7289
Veel van de huizen staan op pootjes om de hoogteverschillen op te vangen of in geval van overstroming de boel droog te houden.
Ook komen we weer katoenvelden tegen met de bekende vlokken langs de weg. De oogst gaat in grote rollen op weg voor verdere verwerking

DSCN7304   DSCN7313
DSCN7323
Ook wordt er druk aan de wegen gewerkt. In plaats van stoplichten, je ziet ze wel af en toe, zetten ze er mensen neer die de hele dag dat bordje omdraaien.
DSCN7296    DSCN7290
​Het zal je werk maar zijn. Langs deze route komen we ook door Warialda en daar worden we door de politie aan de kant gezet. Dat wordt blazen! Om 12 uur 's middags!
We komen langs Mount Kaputar, 1508 m hoog, een heel mooie omgeving en dorpjes met gekke namen. En zeer donkere luchten!
DSCN7308    DSCN7325
DSCN7329
Op sommige dagen zie je veel en op sommige minder. In Narrabri zijn we op de camping gegaan en hebben lekker bij de chinees gegeten.

​3 mei, vandaag op weg naar Dubbo over de Newell Highway en dan een stuk binnendoor naar Binnaway, Mendooran naar Dubbo.
​In Coonabarabran gaan we even naar de supermarkt, wat een berg tasjes geven ze hier uit! De cassiere pakt alles voor je in van die slappe dingen. Na een beetje boodschappen doen ga je al gauw met 8 van die dingen naar huis. Gelukkig gaan ze dat hier ook aanpakken.
​Bordjes vind je langs de weg met koala's er op, geen een gezien hoor maar wel weer een kangeroe.
DSCN7342                     DSCN7348   DSCN7349DSCN7350                        Treinbruggetjes zie je nog al eens liggen, mooi plaatje zo.
​In Binnaway is de foto van het Royal Hotel gemaakt, net een Western Hotel.
Je ziet er in de dorpen best vaak gebouwen die je aan een Westernstadje doen denken​.Tussen de middag lekker een boterhammetje eten in de deur van de camper. In Dubbo zijn we gestopt om te overnachten.
DSCN7351    DSCN7353DSCN7356

1. Bieke:
    6 juni 2017
    Op de foto met de kangoeroe lijken de bomen kaal of is daar een brand geweest?
  2. Mieke:
    6 juni 2017
    De bomen zijn Eucalyptussen en de schors valt daar vanaf. Ze zijn vaak aan de onderste helft kaal, kan zeker door brand komen. Gum trees, zoals ze ook genoemd worden, herstellen zich meestal wel na brand maar dan wel boven in.
  3. Bieke:
    6 juni 2017
    Ha zo, een interessant weetje...