11-12 april

20 april 2017

insdag 11 april, onze eerste hele dag in Australië. We gaan Sydney verkennen, een stad met een beetje oud en heel veel nieuw. Daarmee wil ik zeggen dat er heel veel wolkenkrabbers in het centrum staan met daartussen nog wat mooie oude gebouwen. Ons hostel staat ook hartje centrum en onze Liza  woont om de hoek.
DSCN6671

We hebben vooral veel gewandeld, eerst naar de Sydney Tower, 309 meter hoog. Even naar boven dus en daarna zijn we verder gegaan richting Operahouse. Heel veel winkels met dure namen, Chanel enz. en veel eettentjes, vooral Aziatisch.
Het is mij tenslotte gelukt om al wandelend op de Wharf vlak bij het Operahouse te komen. De ferry’s varen af en aan, een mooi gezicht. Ook ligt er een treinstation en een busstation bij.
Wandelend om de baai kwamen we langs een terras waar 2 mooie groenbonte papagaai-achtige druk bezig waren. Deze 2 boeven landen steeds op de tafeltjes en de parasols.
Tenslotte landden ze vlakbij mij op een tafeltje waar ze een prachtige show weggaven. Er stond nl. een potje met langwerpige zakjes met suiker en koffiemelk op. Heel kieskeurig kozen ze er een zakje uit wat daarna opengepikt werd en half leeg gegeten en hup, op naar het volgende zakje. Even kritisch kijken welke het wordt en eruit pikken maar weer.
DSCN6686
​Ook het Operahouse was mooi om te zien en de Sydney Harbour Bridge waar je tot boven op het hoogste punt kunt lopen.

DSCN6705DSCN6679
Terug zijn we met de bus gegaan want ik was toch wel erg moe. Later zijn we met Liza uit eten gegaan.
​Woensdag zijn we bij Liza's werk op bezoek gegaan in George Street. Vandaaruit zijn we verder naar de Rocks gegaan, de oudste wijk van Sydney. Daar ligt ook het Art Museum wat zeker een bezoek waard was. En het regende regelmatig een beetje. Later zijn we met de trein en de lightrail naar Paddy's Market (een soort zwarte markt) en naar Chinatown gegaan.
's Avonds kwam de regen met bakken naar beneden  en zijn we dus met Liza weer vlakbij  gaan eten.

1. Rosie:
    20 april 2017
    Geniet van die mooie uitstap.
  2. Lucienne:
    20 april 2017
    Een lekker begin zo, lekker dicht bij jullie meisje. Geniet ervan!
  3. Jaak:
    21 april 2017
    Hey Mieke & Geert,

Dat kan ik best geloven dat je 's avonds moe bent, 309 m hoog met de .......trap!!!
    Niet gezond hé!! neem toch de lift.

In alles wat jullie daar doen,.....geniet d'r van.
    Groetjes van Jaak & Lieve
  4. Peggy:
    24 april 2017
    Ziet er leuk uit Mieke! Grappig en mooi ook die papegaaien. Veel plezier en ik ben benieuwd wat jullie nog allemaal meer hebben meegemaakt en gezien!
  5. Wim V.:
    30 april 2017
    Mieke en Geert , we hebben een mooi week - end in Enkhuizen gehad. Alles was door Ineke en de talloze vrijwilligers zeer goed geregeld met plattegronden waar iedereen stond. Het eten + diner met vis, vlees en vega was goed. Allen het weer werkte niet altijd mee. Carlos hebben we vrijdagavond zijn klompen gegeven en de vergadering was ook in een record tijd door Willem gedaan. De andere verhalen zal je wel horen als jullie weer veilig en wel weer geland zijn over een paar weken. Geniet er verder maar van met jullie dochter en neem maar wat mooi weer mee terug. Groeten : Wim.