13-23 april

13-23 april
En ik dacht: ik schrijf elke week een stuk over wat we gedaan hebben en post het dan.Nou mooi niet, bijna elke avond gaan we nog wat wandelen en overdag zijn we druk met op reis zijn en op mooie plaatsen rondkijken. Daarbij komt dan nog dat we vaak geen wifi hebben of maar zo’n beperkt beetje mb’s dat ik net mijn mails op kan halen en beantwoorden.
Maar vooruit, nu gaat er toch weer wat komen.

13 april was de dag dat we onze camper op konden halen in Taren Point, Sydney. Dat werd nog een hele reis. Eerst met de trein van Sydney naar Rockdale met ons hele hebben en houden en dan met de bus naar Bay Road, Taren Point.We waren er zo’n dikke 1½ uur mee bezig. Na een berg formulieren invullen en nog wat extra dingen zoals een verzekering betalen, kregen we de sleutels en een campervan.

Het eerste wat we deden was naar een campingwinkel in de buurt rijden en nog wat landkaarten halen en een extra bestek voor Liza. De kaarten hadden ze dus niet, gps hè. Toen gauw bij de naastgelegen supermarkt de voorraden aanvullen. Daarna op naar Rockdale waar we Liza beloofd hadden om haar op te pikken. Er bleek  vlak bij het station een leuke kleine camping te zitten dus daar hebben we gelijk een nacht geboekt.

14-17 april
Vertrokken voor een toer van een paar dagen samen met liza. Doel de Blue Mountains. Het is het Paasweekend en daar hebben we ons een beetje op verkeken. Half Australië gaat dus ook op pad met ontzettend grote campers,  monsterpick-ups met bushcaravans op hoge wielen er achter. Het was file rijden de bergen in en alle campings vol. We besloten om dan maar verder te rijden de Blue Mountains uit. We hebben verschillende mooie uitzichtpunten bezocht bij Evans Lookout en bij de Capertee Valley. In Mudgee vinden we in het donker een kampground, de meeste kampgrounds zijn gratis. Zet je je camper neer en ga lekker slapen.

DSCN6765DSCN6771

De volgende morgen zien we pas waar we staan, echt een kampground dus, lekker primitief maar wij lux in de camper. De rest van de dag hebben we weer rondgetrokken. Helaas zien we vandaag wel 6 dode aangereden kangeroe’s langs de weg liggen.Tussen Ulan en Cassili is brand geweest en alles is zwart. ’s Avonds hebben we ons kamp gemaakt in Denman. In het dorp zijn we gaan eten en later nog even naar een bandje in de bar gaan luisteren. Paasmaandag moeten we weer richting Sydney om Liza in Windsor op de trein te zetten. Het weer is alle dagen mooi en warm geweest maar wel 2 koude nachten.DSCN6779DSCN6780

18-23   april
Nu gaan we echt op weg. Van Windsor gaat het richting Gosford aan de kust. Zoetjes aan gaan we langs de kust omhoog richting Newcastle waar we eigenlijk omheen gaan naar Stockton. Daar installeren we ons op de camping. De volgende dag stappen we op de ferry van Stockton naar Newcastle. Mijn sandaal is kapot gegaan dus we gaan op zoek naar nieuwe. Er zijn veel leuke winkels en ook een paar museums. 2 Museums hebben we dus bezocht.
DSCN6876DSCN6882

Donderdag de 19e gaan we weer op pad, nog steeds langs de kust richting Port Macquarie. We komen langs een aantal mooie meren. Bij Taree slaan we af richting Manning Point waar we een camping vinden. Het is er warm zo’n 28 graden. Dat wordt dus weer een wandeling vanavond. We blijven er een dagje luieren en gaan zaterdag weer verder richting Port Macquarie. Net daarvoor slaan we af naar de Oxley Highway. Dat klinkt als een autobaan maar is het niet, het is een doorgaande weg. Aangezien we nog in berggebied zitten is doorgaand zelfs een groot woord. De weg van Wauchope naar Walcha, de B56 is prachtig, een motorparadijs. Een en al bochten en ook motors dus. Op 53 km. zo’n 300 bochten!! In Walcha op de camping.

Zondag gaat de reis door naar Armidale en de Waterfall Way, B78. Ook weer zo iets moois. We komen langs de Wollomombi Falls en een stukje verder de Ebor Falls. Bij beide zijn we even gaan kijken. Mooi hoor. Onderweg vinden we weer 3 dode kangeroe’s maar ook een stuk of 10 levende in een wei. Geert kon er niet stoppen en voor we konden draaien waren we al weer een paar kilometer verder. Toch terug en ze waren er nog, weer draaien dus om de goede richting uit te gaan en dan stoppen bij de wei. Op dat moment gaan de springers er vandoor. Eentje blijft er zitten en die heb ik dus op de foto. In de buurt van de Clarence River ligt iets opgerold midden op de weg. Een grote slang dus en op het moment dat we vlakbij zijn begint hij te bewegen. Geert kan er nog net om heen sturen, phh.

DSCN6979DSCN6992
In Grafton vinden we een camping. Er staat een enorme oude boom, het blijkt een soort vijg en hij is ongeveer 150 jaar oud. Geweldig mooi is hij met zijn enorme worstels die wel 1 meter hoog/dik zijn.
Zo genoeg voor vandaag, tot de volgende keer maar weer.

1. Josee:
    2 mei 2017
    heel tof wat zal ie kunnen vertelen als je terug bent gr josee
  2. Willem de Ridder:
    2 mei 2017
    Hoi Mieke en Geert and familie, wat een geweldige reis maken jullie! Zoiets misschien als once in a lifetime. Al lezende waan ik mezelf ook in jullie camper on the road in Australië. Grandioos . Wij hebben het vorige week ook goed gehad met de VvV in Enkhuizen. Veel fijne reacties en Carlos Fontanes : Geweldig in een woord. Nog veel reisplezier met elkaar down under.
  3. Daniella Dierckx:
    2 mei 2017
    lijkt heel leuk te zijn jullie reis , spijtig genoeg geen foto van grote slang en enorm oude boom ! Geniet nog van jullie verblijf en breng eucalyptus mee ;-)
  4. Patrick van Loon:
    2 mei 2017
    hey, het is leuk om uit je verhalen te lezen dat jullie er overduidelijk van genieten om door dit intens mooie land te reizen. het zijn leuke foto`s en we kunnen eigenlijk niet wachten om de verhalen live van jullie te kunnen horen. Geniet er nog van en vele groetjes van Noa, Stan, Karina en Patrick
  5. Marius en Jeanne:
    2 mei 2017
    Nou Mieke en Geert, fijn om te horen dat jullie t heel goed naar jullie zin hebben. Wat een plaatsnamen komen jullie door en onverwachte momenten. Wel spannend! Geniet ervan en de groetjes van ons
  6. Martine:
    3 mei 2017
    Hey Mieke, mooie verhalen!
    Geniet er nog van en tot binnenkort. Groetjes
  7. Katja:
    super leuke verhalen! Ik
    Krijg er echt heimwee van! Veel plezier nog!
  8. Bieke:
    3 mei 2017
    Heel leuk, al die verhalen. Zoveel indrukken, plaatsen, belevenissen...
    Ik denk dat je wel uuuren zal kunnen vertellen, volgende bijeenkomst.
    Nog veel plezier daar down under!
    Xx
  9. Min Spillemaeckers:
    3 mei 2017
    Wow Mieke dat klinkt goed wat je allemaal al beleefd heb.
    Genieten tegen 1000 in't uur!
    En voorzichtig hé!
    liefs,